12. ledna 2011

Václav Hanka a sexuální pomůcky v Číně

Gak by wás bawilo psát starau češtinau?

Mně to, dávno tomu, bavilo tak, že jsem si jeden ročník dějepisu na gymplu pořizoval zápisky tímto způsobem, I když jsem ve svém konzervativním stylu byl vlastně nakonec progresivní a jako Wácslaw Wladowoj Tomek jsem se držel hlavně toho dvojitého w. Ještě skoro v polovině 19. století se tak ale psávalo, vzpomeňte na první vydání Máje - člověk by si myslel, že je o nějakém Mágovi. A kdo prosadil, že se píše tak, jak se píše dneska? Nikdo jiný než známý padělatel Václav Hanka.
Na 200. výročí Máchova narození se vzpomínalo snad i v Blesku. Ale kdo vzdechne dneska při 150. výročí úmrtí po Václavu Hankovi? Tak aspoň já. K této příležitosti jsem dnes přihlásil na anglické wikipedii svůj článek o tzv. Remešském evangeliáři mezi kandidáty na publikování na titulní straně v sekci Věděli jste, že...? Tato sekce změnila pravidla, a tak abyste mohli přihlásit svůj článek, musíte přelouskat cizí článek a recenzovat jej z hlediska určitých pravidel.

A tak jsem kvůli Václavu Hankovi musel recenzovat článek o Sexuálních pomůckách v Číně, což mi umožnilo dát tomuto článku takový název, že jste ho dočetli až do konce. O Remešském evangeliáři zase příště.

Žádné komentáře: