Když Nora udělala Joyce rukou na jedné z prvních schůzek, rozesmála se a řekla: „Nemáte kapesníček, pane Joyci?“ To byla první a (téměř) poslední věta, která mě zaujala, pak ještě jedna o postelích v bordelu ztvrdlých spermatem „těch, co byli přede mnou“. Následoval zhuštěný pohled na Joyce jako na tyrana, alkoholika, neurotika a nepochopitelného autora. Není divu, scénář napsala feministka.
Co je mezi mužem a ženou (stejně jako mezi dvěma muži či ženami), se nedá soudit ani z životopisů ani z korespondence, dokonce ani z deníků a tedy se to nedá ani zfilmovat. Co je mezi básníkem a jeho múzou se nedá ani pochopit, neboť básník nepíše svůj životopis ani deník, ani si nedopisuje se scénáristou.
Pět let vztahu za necelé dvě hodiny? To je, jako bych ukázal evoluci žirafy tak, že vytáhnu krávě krk. „Kdo má oči, viz…“ Kdo chce soudit, suď.
...