3. dubna 2010

Navenek - dovršení kulturní revoluce


Přišel mi celý ročník časopisu Ochotnické divadlo 1958. Hledal jsem tam něco o Kadani, ale marně. Je tam ale velice zajímavá informace o souborech na Žatecku, kterých bylo celých 24, a pak o Chomutově.


O chomutovském divadle psala M. Hrdličková, která přidala i pár fotek (nepoznáváte je někdo?):

Divadelní kroužek závodního klubu dolu Jan Šverma v Chomutově ve spolupráci s maňáskovým souborem Uhlíček uspořádaly v září zájezd do Karlovic u Plzně. Ochotníci hráli hru Moliéra (krásný rusismus místo Moliérovu hru, pozn. J-Lo) Tartuffe. Členové obou souborů byli překvapeni pěkným přijetím a vyprodaným hledištěm i krásným jevištěm. Podle slov režiséra bylo představení Tartuffa - dík pozorným a citlivým divákům - nejlépe zahraným z pěti dosavadních repris. Po představení byla beseda s kralovickými divadelníky; konečné na shledanou nebylo jen zdvořilostní frází, ale slibem, že zájezd nebyl poslední.



Moc se toho tedy nezměnilo. A tak se na to, jaký má ochotnické divadlo společenský význam v současné době, můžeme zeptat třeba redaktora Čs. rozhlasu Jiřího Pobera.

Hledejme ho v usnesení XI. sjezdu KSČ o dovršení kulturní revoluce. Ke splnění tohoto usnesení je záhodno soustředit všechny síly. Společesnký význam ochotnického divadla, je o to větší, že nepůsobí jenom navenek...

3 komentáře:

Pavlik řekl(a)...

Myslím že v tom článku se o dvanácti píše jako o polovině, takže jich bylo 24?
Že to ale prababičce na té fotorafii sluší? :-))

J-Lo řekl(a)...

Máš recht, četl jsem to den předem, a pak mi i ta číslovka v textu přišla vysoká. Opravím to;) A fakt jsem byl zvědav, jestli si přečteš jenom název nebo se propracuješ až k prababičce;)

Pavlik řekl(a)...

Ne Honziku, já tvůj blog čtu. A jak vidíš, tak i velmi pozorně. ;-)