30. července 2013

Autem nebo metrem?

Rozvinutá země není ta, kde chudí mají auto, ale ta, kde bohatí jezdí veřejnou dopravou. 

Bohužel za tímto chytlavým heslem stojí starosta Bogoty, který má za sebou nechvalnou minulost v teroristických bojůvkách a v současnosti již tolik přešlapů v nové funkci, že je dva roky po volbě zahájen proces pro jeho odvolání - inu, jak to tak u levicových politiků bývá, pěkná hesla pro chudé a hrabání pro sebe mnohdy za každou cenu.
Narazil jsem na to heslo při čtení o účasti papeže Františka na Světových dnech mládeže v Riu, kde jej někdo nesl jako transparent. V souvislosti s tím, že František jezdí veřejnou dopravou mě to samozřejmě oslovilo. A teprve po chvíli jsem si opět uvědomil, jak jednoduše jdou hesla zneužít.

Včera jsme s Věruškou zhlédli Příběh rudého zla od lotyšského autora Edvīnse Šnoreho, tak asi i proto jsem si hned zjistil, kdo s tím heslem přišel. Edvīns Šnore mi totiž potvrdil, co jsem tu už několikrát psal, a to fakt, že marxismus nepokřivil až Lenin, ale už Marx a Engels sociologicky pokřivili vnímání lidstva a jeho přirozených a dějinných zákonitostí. A pak stačilo pár líbivých hesel a sociologický experiment na milionech lidí mohl začít. 

Gustavo Petro, autor výše zmíněného hesla, samozřejmě všude jezdí autem.

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

Honzo, jsem opravdu moc ráda, že znovu píšeš. Tvá témata i styl psaní mě nepřestávají bavit a s chutí se znovu začínám alespoň jednou denně vracet na Moura, kouknout, jestli je něco nového.

Abee