1. února 2007

Pozoruhodná potrava pro berušky

Jednou jsem se tu rozepsal o mšicích, které mě zaujaly svou schopností klonovat se. V posledním časopise 21. století je jejich sexualita rozebrána podrobněji a přivádí mě k dalším grimasám úžasu. Samičky se nechávají oplodnit pouze na zimu, kde snesou vajíčka a ta po přečkání zimního období vydají nymfy, z nichž se za pár dní stanou zase samičky. Ty se ale pak do následující zimy až třicetkrát naklonují v 50 až 250 replikách v každém vrhu. Vysvětlení je, že prostě je co jíst, tak proč se nenaklonovat? A když je ten salátek už dopapanej, a to mě fakt dostalo, mšici v tu ránu narostou křídla, aby si mohla odletět třeba na jabloň. Když se pak začne ochlazovat, narodí se samičce i pár samečků, kteří ji následně na zimu oplodní. A koloběh se opakuje. Ale mě nad jednou věcí přece jen zůstává rozum stát. Když se samička klonuje, jak se jí před zimou může narodit chlapeček? Odpoví mi někdo?

TVB

Žádné komentáře: