1. září 2010

O roce 2013, o našem malém rybníčku a o tom, že jsem na holčičky

Kromě Richarda jsem předevčírem v Plzni seděl (tedy ne na Borech, ale v Oujezdě v hostinci) i s  kamarádem Davidem, který dělá na české ambasádě ve Washingtonu. Povídali jsme si i o politice a shodli jsme se, že bychom na Pražském hradě po Klausovi rádi viděli Karla Schwarzenberga. Jelikož David je jeho zaměstnancem a pracoval pod ním již za jeho minulého angažmá v Černínském paláci, rád jsem si vyslechl jeho vyprávění o člověku, kterého znám jen zprostředkovaně přes media. Od prezidenta očekávám (krom morálního kreditu, samozřejmě), že když čtu jeho statě či rozhovor s ním v nějakém časopisu, bude tam přesah, který mi něco dá do života, který mě bude provokovat k jinému úhlu pohledu, a to oba porevoluční prezidenti splňovali a jeden dosud splňuje. V současné době, počítám-li lidi činné ve veřejných službách, si takto s chutí přečtu rozhovor právě jen s panem ministrem (jedním z mála, který si, ač ho mnozí zvou knížetem, zaslouží více než predikát právě civilní oslovení pan ministr a David ho ani jinak nenazve).
Nicméně zůstávám v ODS a sympatie k TOP09 zůstávají čistě věcně názorové a osobnostně spjaté zejména s výše jmenovaným panem ministrem. Bohužel na komunální kadaňské úrovni z mého  občanského hlediska TOP09 sklouzla na úroveň Dělnické strany sociální spravedlnosti a své páté místo na kandidátce ODS bych vyměnil a z politiky sám sebe vymazal zmizíkem za to, kdyby v občanech zvítězil zdravý rozum a volili ve prospěch města a ne ve prospěch prospěchářů. Bude to volba ze 162 lidí a najdou se mezi nimi prospěcháři ve všech stranách, určitě i v té naší, nejsem naiva. Může se kroužkovat, ale v komunálních volbách se to nakonec nemusí vyplatit, protože je těch možností ke kroužkování tolik, že pokud půjde o kroužky ze známosti a ne z přesvědčení, že jde o dobrého člověka, rozmělní se v množství podobných natolik, že svému favoritovi nepomůžeme a hlasy se rozdělí mezi ty, co jsme je třeba vůbec nechtěli. Ryba smrdí od hlavy a právě v čele kadaňské kandidátky jedné nejmenované strany to smrdí po kapřících až běda. Vyzývám tedy kadaňské čtenáře soběpisníku, nekroužkujte (ani mě) ze známosti a volte srdcem podle programu pro Kadaň, ale taky podle smradlavých hlav.

Taky vás poprosím, abyste si ověřovali informace, které se k vám dostanou šeptem., ačkoli se netváří moc předvolebně. Asi jste se již  od nějakého potměšilce dozvěděli o tom, že pan starosta K. sice kandiduje, ale na jeho křeslo si pak sedne paní R. Tichý hlas zřejmě ještě dodal, že je to žena toho zazobance, co má prosperující stavební firmu a ještě je z Libanonu, takže Alláh ví, odkud to bohatství mají. Ti, co ty kecy roznášejí po Kadani, by se za ně sami nejradši propadli do západního Německa, to si pište. O mně jsem se zase dozvěděl, že mě vyhodili z gymplu, protože jsem na mladý samičky. Tak aby bylo jasno, z gymplu jsem odešel sám, protože tam těch mladejch samiček bylo moc a všechny bych je neuspokojil!

Žádné komentáře: