22. února 2011

Feťákova uniforma

Když po jedné instrumentálce zařval jeden z fanoušků na Franka Zappu, aby si sundal uniformu, než mu jí kurva strhne on sám, odpověděl Frankie památnou větou: „Všichni tady v sále mají nějakou uniformu, nic si nenamlouvejte!“
Tenhle citát jsem vyčetl v rozhovoru s Josefem Rauvolfem, překladatelem beatniků. Četl jsem od něj třeba překlad Feťáka. Rozhovor ve Tvaru stojí za to. Krom mnoha překladů beatniků nebo Bokowského sebral  Rauvolf i Legendy a pověsti staré Šumavy. Bál bych se pana Rauvolfa potkat, protože bych měl tendenci mu tykat. Ne proto, že bych se považoval za překladatelského kolegu, ale proto, že si s Václavem Cílkem povídali pod Libínem u Prachatic o moderním spiritismu a masové hypnóze. A já si hned představil, že to bylo na stejném místě, kde si Vláďa s Máryš dali první pusu. A tím jsme si potykali. Omlouvám se ti, Pepíno.

Tak mě napadá cíl naší březnové dovolené. Všechna ta místa spojená s láskou Vládi a Máňi. Dnes jsem přepsal dopis, kde se Máňa zmiňuje i o Libíně.

Žádné komentáře: