4. května 2006

Cti otce svého

Měl jsem jednou rozhovor s budoucím otcem, který se těšil, jak ho syn bude ve všem a vždy poslouchat. Přišlo mi to v 21.století hodně úchylné, nicméně opíral se o Písmo a tam to stojí jasně: Cti svého otce a svou matku, abys byl dlouho živ na zemi, kterou ti dává Hospodin, tvůj Bůh. Podobně to vysvětloval otec Janu Kollárovi, když mu zakázal jít na školu. Vzal si ku pomoci hůl, a když se její ráně sedmnáctiletý Janko vyhnul, prohlásil hrdě: „Už je toho dost! Už není pro mě víc žádné palice, neboť Písmo svaté i takto praví: Vy otcové nepopouzejte k hněvu dítek svých. Dejte mi pokoj, poručeno pánu Bohu, já půjdu pryč a vy už na mě nebudete více nakládati.“ A odešel. Hledal jsem a našel to místo v epištole Efezanům – Ef 6,4. Už se těším, až se s tím milým tatínkem zase někdy potkám.

Žádné komentáře: