7. srpna 2007

Převrácená mapa Čech

kliknutím na obrázek otevřeš mapu v původní velikosti

Dnes jsem si koupil Epochu speciál s 50 největšími záhadami českých dějin. Nejsem záhadolog, ale chtěl jsem si občerstvit senzační (ať jakkoli chtivý) pohled na naše dějiny a zase se dozvědět pár novinek. Hned ta první mě donutila po strašně dlouhé době obnovit svou wikiaktivitu a posunout wikipedii zase o krůček blíže dvoumilionové hranici (1,938,530) s heslem Klaudyán map of Bohemia a Mikuláš Klaudyán. Faksimile téhle mapy mi visela drahná léta v mém příbytečku u babičky, a tak jsem si ji často prohlížel a hledal různá města a hrady, což při opačné orientaci mapy byla celkem zábava, a prohlížel si erby významných českých rodů. Ve škole jsem vždycky zmínil, že vůz tažený dvěma spřeženími do opačných stran symbolizuje nesvornost českého náboženského života. A až dnes jsem se v Epoše dopídil, že mezi erby rodů jsou úplně dole i znaky tří královských měst. Kromě Prahy a Hory Kutné je to i Žatec. Už se tam těším na Odvrácenou stranu měsíce.
...

Žádné komentáře: