9. října 2007

A máme Listopad

Hlavou dnes už asi nikomu to nevrtá,
že říjnová revoluce byla v listopadu;
že však dostal Cenu Jaroslava Seiferta
Listopad v říjnu – to mám za záhadu…

Z rozhovoru v Lidovkách mě zaujaly dvě věci. Setkání s Louisem-Ferdinandem Célinem, který byl v Paříži Listopadovým sousedem.

Narodila se nám dvojčata a najednou se jim v noci zdravotně velmi přitížilo, tak jsem běžel za Célinem, který byl přece lékař. Ale odmítl se mnou jít, řekl, že tam nemůže nechat svého psa samotného... Nicméně mé dcery se uzdravily. Přežily Célina.

A pak fiktivní setkání dvou osobností:
Já jsem napsal povídku, v níž se Pessoa setká s Kafkou. Jejich setkání u jezera Como jsem popsal tak detailně, že jeden literární vědec to pak považoval za dokument a použil můj text jako částečný pramen ve své knize. (Listopad překládal Pessoovy básně, tak se tu skoro stydím přiznat, že jsem se o jednu taky pokusil, ale když ona se mi zrovna docela povedla, pozn. J-Lo)

Přemýšlím o něčem podobném… tedy vzdáleně podobném. O podvrhu jisté básně, kterou lidé považují za ztracenou, abych zjistil, jakou mají takové podvrhy šanci na rozšíření po internetu jako pravé. Jen přemýšlím, jestli je to čestné, co myslíte?

Žádné komentáře: