17. prosince 2008

Den jako vystřiženej (z novin)

V Tallinu udělali takovej krásnej počin. Lidi z města ověsili strom svejma mobilníma telefonama a pak se na něj chodili večer dívat, jak zvoní a svítí, protože z toho tisíce mobilů vždycky na několik z nich někdo volal. Takovej vánoční stromeček nikde nemají (i když tam to bylo někdy v září). Ti, co tam ty mobily navěsili, chtěli (nejspíš hlavně sami sobě) dokázat, že vydrží aspoň den bez telefonování.

Já jsem ten den měl dneska, i když ne s tak pěknou fasádou. Včera jsem totiž nechal telefon ve vlaku. Na dnešek jsem měl naplánovanej program mimo Kadaň, a tak jsem musel vydržet až do podvečera, kdy mi ho slavnostně předali na kadaňskym nádraží. Vydržet to šlo, ale musel jsem si koupit noviny, abych v čekárnách u doktorů vydržel. Jinak bych určitě cvakal a volal o sto šest.

Jenže, ne nadarmo už noviny nečtu. Člověk se v nich dozví jen samý hrozný věci. Z těch dnešních Hospodářskejch bych si udělal obrázek dnešního světa asi takovej:

Všichni by brzy měli nejlépe povinně vyvěšovat dvě vlaječky z oken, jednu českou a jednu evropskou. Kontrolovat to bude domovní výbor a v případě nedostatků přijde předvolání před evropskou přestupkovou komisi v den Haagu.
Poplatky u lékařů zůstanou 30,-Kč, ale platit je budou lékaři pacientům, protože ti si je za své kvalitní nemoci zaslouží. Stát na to získá peníze od zdravých hazardérů, kteří chodí v čase, kdy by měli marodit, do práce.
A pak jedna dobrá zpráva. Mladé ženy, které se rozhodnou mít děťátko a vydělávají nad 70tisíc korun měsíčně, se mohou těšit na tučnější mateřskou než doposud. Ovšem na druhou stranu, jak k tomu přijdou chudinky maminky, které vydělávají měsíčně půl milionu, strop mateřské je totiž pod 30 tisíc a takový příspěvek na hedvábné plenky jistě nestačí.


Žádné komentáře: