18. prosince 2008

Ve Stínadlech pod plynovou lampou...

Rychlé šípy mají za sebou sedmdesát let existence. Oslavili jsme to s Věruškou tak, že jsme se podívali na film Timur a jeho parta. A byli jsme rádi, že jeho předloha vznikla až dva roky po Rychlých šípech, a že Rychlé šípy nebyli komunisti a že jsme nezažili žádné dušínovské hnutí. „Cejch Rychlých šípů nám už nikdo nesmaže,“ řekl prý Jiří Černý. Myslel svoji generaci, ale i já ho mám ještě vypálenej na hrudi, protože nejen, že jsem četl komiksy v té nejlepší době, tedy asi v deseti letech, ale v patnácti jsme ještě zakládali klub Mladého hlasatele. Timurův cejch měl vypálenej táta, ale byl vychovanej v komunistický rodině v 50. letech, tak jsem to po tom filmu i docela pochopil.

A protože mi právě Honza Tráva telefonicky potvrdil, že ZNC přijede na letošní kadaňskej Majáles přesně na 1. máje, tohle si poslechněte, to byla v adolescenci moje chůva:



... život je jinej, vem ho děs.

Žádné komentáře: