3. srpna 2011

Milí zlatí

A nenechám si to pro sebe. Radosti se totiž mají sdílet. V sobotu jsem měl svoji první zlatou svatbu (samozřejmě ne jako manžel, tak se jich asi víc než jedna stihnout nedá). Ale nebyl jsem ani oddávající, to byl ten kolega před 50 lety. Byl jsem ten nemožný mluvka s řetězem přes bedra tam někde vpředu. A řeknu vám, že milí zlatí manželé byli opravdu milí a zlatí a že mě nabili energií svých společných padesáti let. Vzpomněl jsem si při tom na svoji babičkou s dědou, kteří loni slavili svatbu diamantovou.
Jsem rád, že s úsměvem vzali i moje řečnické počty:

V roce 1961 oblétl Gagarin Zeměkouli, vzpomínáte? Kdyby jste vy dva, každou vteřinu vašeho manželství udělali jeden krok, obešli byste Zeměkouli na rovníku 40 krát anebo byste dvakrát došli na Měsíc a zpátky, samozřejmě za předpokladu, že by k němu vybudovali chodník.

V roce 1961 byla dostavěna Orlická přehrada a začaly se stavět Nechranice, vzpomínáte? Počítáme-li průměrnou spotřebu domácnosti za rok 3000kWh, jela by nechranická vodní elektrárna jen pro Váši společnou domácnost celých 16 hodin, orlická elektrárna by vás obstarala za tři hodiny a jen tak pro zajímavost, prunéřovskou dvojku byste svojí padesátiletou manželskou spotřebou odstavili na 12 minut.

Přeju všem mladým párům, aby se spolu vrátili z Měsíce a pak ještě párkrát volným tempem obkroužili Zeměkouli a aby prunéřovský komín pěkných pár minut čmoudil jen pro ně a jejich děti.

Více fotografií Václava Vlasáka najdete v červencové fotogalerii Kadaňských novin.

Žádné komentáře: