9. dubna 2006

Leiden, Naarden, Amsterdam


Jeli jsme do Holandska především navštívit místa spojená s Rembrandtem van Rijnem a Janem Amosem Komenským. V den odjezdu jsme se mohli v rozhlase doslechnout a v některých novinách už dokonce i dočíst o Rembrandtově nově objeveném portrétu J.A.K. Objev učinil Ernst vam de Wetering s obrazem, který normálně visívá v Galerii Uffizi pod názvem Starý muž. Nyní je obraz v Rembrandtově domě v Amsterodamu, kde oba geniové zemřeli.
Dvě Rembrandtovy rytiny (uchovávané zřejmě v depozitáři Rijksmusea) předčí tématem obrazy leckterých současných odvážných umělců - Dáma za stromem a Muž stojící směrem doprava. Kdo první přijde na to, čím se liší potřeba obou těchto postav, vyhrává rezervaci v první řadě na mé přednášce s názvem O neobyčejné krabici na pudinkový prášek. Termín včas dodám.


6 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Hm, pěknej obrázek, věru. :-)) Asi bych věděl, ale nechci být první...

pampeeliska řekl(a)...

Já asi taky vim, ale nechce se mi to psát proto, že na to máme jedno hezké české slovo, které se mně osobně dere na jazyk, ale není v tomto případě úplně vhodné :)

Anonymní řekl(a)...

Ale že ta paní musela mít plnou nádržku, co!? Podívejte na ten proud... A je to estétka - to hovínko klade a točí pěkně do spirálky... :-)

J-Lo řekl(a)...

"Banánová řeka" získává místo v první řadě. Dopravu z Floridy do Kadaně si ale musí uhradit sama;-) I kunsthistorik na první pohled vidí pouze ten proud a k hovínku dojde až po delší expertíze:-) Gratuluji.

Anonymní řekl(a)...

Tak to nevím, jakej jsem expert, protože já viděl oboje a hned. :-) takže jsem první, jo? To jsem zvědav na tu Grand Prix... ;-)

Anonymní řekl(a)...

Omlouvám se za tu Grand Prix. Neuvědomil jsem si, že o ní už píšeš v samotném článku. Místo v první řadě - tak to je velká čest. Doufám, že mi neuteče termín!