6. března 2006

Kohoutek

7. března v kopernikánském roce 1973 se takhle díval tehdy osmatřicetiletý Luboš Kohoutek na noční oblohu a říkal si: "To je podivná hvězda, ta jistě symbolizuje příchod někoho hóóódně slavného". Nebyla to hvězda, byla to kometa. A opravdu, přesně za devět měsíců se narodil Vančís. A týden nato jsem spatřil světlo světa já. Pro svět byla Kohoutkova kometa trochu zklamáním, ale dodnes se o ní mluví. R.E.M. po ní pojmenovali písničku (stejně jako spousta dalších kapel) a její jméno zaznělo i v jednom dílu Simpsonů. No a nám s Vančísem už je přes třicet a na perihélium ještě stále čekáme. Nicméně každou chvíli se můžete těšit! (chtěl jsem dodat cosi o chvostech, ale to by pochopili jen astronomové, a tak si to nechám od cesty:-)

S dr. Kohoutkem, který v současnosti pracuje v Hamburger Sternwarte, jsme si vyměnili několik e-mailů na začátku roku 2005 v souvislosti s pořádáním prvního ročníku tzv. Kirwitzerova dne a jsem za ně velmi rád. Šlo o spor, do jaké míry je oprávněné nazývat Václava Pantaleona Kirwitzera astronomem. Neshodli jsme se, ale vzájemně jsme uznali své názory. Byla to moc milá zkušenost. Už brzy se tu objeví informace o druhém ročníku Kirwitzerova dne, tak sledujte můj blog, abyste byli in:-)

Žádné komentáře: