6. listopadu 2007

Hroch a Cecilka

Peter Paul Rubens: Lov hrocha a krokodýla

Učil jsem teď v prvácích, že prvního faraona z Manehtova seznamu rozsápal hroch. Myslel jsem si, že je to celkem úsměvná a ojedinělá historie, ale v Epoše píšou, že má hroch v Africe na svědomí dvakrát tolik životů než krokodýl (cca 200 ročně), a to přesto, že je to býložravec. Vlasta Dufková článek celkem odbila, nevím, co třeba znamená věta „málokdo ví, že nejvíc smrtelných úrazů způsobuje lidem hroch obojživelný“? Asi ne víc, než silniční nehody. A přirovnat váhu hrocha ke dvěma autům Škoda Octavia Combi je trošku úsměvná skrytá reklama. A co jiná auta? Co třeba nenaloženej kamion? Ten váží taky tak zhruba čtyři tuny. Ovšem čtyři tuny váží třeba i jazyk nebo penis plejtváka. Co mě ale zaujalo, je, že první hroch od starověku se do Evropy dostal v roce 1850, a to do londýnské zoo, kde se na něj denně přišlo podívat na 10 tisíc zájemců a upomínkové předměty s motivem hrocha šly na dračku. Přemýšlím o nějakých těch upomínkových předmětech z klášterní Cecilkou.

5 komentářů:

Jiří řekl(a)...

Nemyslím si, že by to přirovnání musela být reklama, prostě jen využila toho, že takvé auto vídáme každý den snad stokrát na ulicích, silnicích a semtam chodnících.

J-Lo řekl(a)...

A nemyslíš, že vídáme i jiná auta, která váží přibližně to samý? :-)

Jiří řekl(a)...

To jo, ale škodovek je tu nejvíc.

J-Lo řekl(a)...

Máš pravdu, ani já si nemyslím, že by to autorka psala jako úmyslnou skrytou reklamu, prostě jen ještě nezvládla novinářksý kodex... Je mi to víceméně jedno... Ve 21. století jsem si na skyrtý reklamy už zvykl a v Epoše jsem jich zatím moc neviděl, tak jsem možná přecitlivělej:-)

Jiří řekl(a)...

Teď, když jsi se zmínil o novinářském kodexu, napadá mne, že to mohla přirovnat třeba ke klavíru, naplněným petlahvím, nebo třeba pytlům s pětikorunami. Zmiňovat určitou značku a typ auta asi opravdu není správné.