24. března 2008

Dlouhý, široký a (ne)dospělý

Před rokem o Velikonocích hostoval v Kadani v Pašijích divadla Navenek Zdeněk Turek z Divadla rozmanitostí. Letos jsem úplně z jiného titulu pozval do Kadaně Rozmáňo s vlastním loutkovým zpracováním klasické pohádky Dlouhý, široký a bystrozraký. Byl jsem se podívat a překvapilo mě, že jsem nebyl zdaleka sám, diváci se počítali po desítkách a to malí i velcí. Musím říct, že jsem s hrůzou zjistil, že už si z Devatera pohádek pamatuju holý plynový produkt velikonočního pojídání vajec. Vždyť já ani nevěděl, že čaroděj měl v pohádce tři obruče, a když o ně přišel, proměnil se v havrana, což loutka z Rozmáňa svou podobou od začátku napovídala. Už abych měl komu zase číst pohádky a s kým na ně chodit do divadla. Jinak se v tom světě dospělých opravdu brzy jako po těch hruškách v létě.




Žádné komentáře: