10. července 2008

Den beze slov

Meher Baba, jeden z těch indických bláznů, co inspirují celý svět, od roku 1925 do roku 1969 nemluvil. Tedy až na pár výjimek, kdy chtěl něco říct rychelji než to stačil napsat křídou nebo vyťukat na své speciální destičce s písmenky. 10. července, tedy dnes, jeho žáci drží den mlčení, 24 hodin bez artikulovaných slov. Musí to být bezva zábava, nejen jako táborová hra, a hned mě to při mé střelenosti (asi proto mám kancelář na Střelnici) inspirovalo, abych si to střihnul aspoň od téhle chvíle, kdy jsem se to dozvěděl.

Začal jsem si psát na lísteček, že se omlouvám, že jsem nepozdravil a nebudu mluvit, ale ať mě pochopí, že dnes je den a bla bla bla... jenže hned první telefon to zhatil. Sice jsou stojany do Orfea hotový a pan Skotek bude mít radost, ale zkazil jste mi slibně se vyvíjející mlčení, pane Hönig. Napsal jsem si to tedy jako připomínku na příští rok a zatáhnu do toho víc lidí z okolí (minimálně svoje zaměstnance; když už nejsem ten správnej buzerující šéf, tak ať se aspoň jeden den v roce zapotěj). Ale kdyby do toho někdo šel i mimo dnešní den, jsem pro vyhlášení bobříka mlčení i kdykoli jindy třeba formou sázky, nejsem přece baba a Meher Baba by nás určitě pochválil.

Žádné komentáře: