7. prosince 2008

Rozhovor v divočině

7. prosince 1920 se narodil Tatamkulu Afrika, což v bantuském jazyce znamená Dědeček Afrika. Narodil se sice v Egyptě, ale vyrostl v adoptivní rodině v Jižní Africe. Přečetl jsem si asi šest básniček, který jsou dostupný na netu, a inspirovalo mě to k dalšímu příspěvku k africkému dialogu:

Co je s tebou, šamane?
Dřív jsi křepčil v savaně,
dokud´s nepad´ v mdlobě;
ale v týhle době
nějak tvoje řemeslo
na hodnotě pokleslo.

To máš takhle, levharte:
vymřel jsem a na parte
napsali mi pouze,
že jsem vymřel z nouze;
moje starý řemeslo
v nový době neneslo.

A co děláš, ptám se tě,
že jsi ještě na světě?

Když už nejsem šamanem,
dělám, co se namane
– buď negrum kážu o Kristu
nebo jsem průvodcem turistů.

1 komentář:

zuzna řekl(a)...

opravdu kráááásná báseň!