31. ledna 2010

První rána kapitána


Ve všech partiích Krajského přeboru II. třídy „A“ jsem dodnes prohrával, naposledy s oním dvanáctiletým klukem z Mostu. Také na internetu jsem zažíval poslední dobou jen samé prohry, a tak jsem si do dnešního zápasu s údlickým „céčkem“ moc nesliboval. Ráno mi bylo stydno, že se šachům už vůbec nevěnuju teoreticky, a tak jsem si, zatímco se Věruška malovala a upravovala si vlasy v koupelně, otevřel učebnici zahájení a prostudoval si Rubinsteinovu variantu francouzské obrany (jednu ze zhruba deseti variant, které v učebnici u této hry jsou). U ní jsem si ještě vybral jedno ze tří pokračování, u něhož na konci stálo, že „černý získává uspokojivou hru“.

Pánové a dámy, já vůbec nevěděl, že budu mít černé figury! V Údlicích jsem zasedl na páté šachovnici k bílým, ale pak se zjistilo, že domácí mužstvo špatně postavilo šachovnice a museli jsme je otočit. Takže přeci jen černé. Soupeř přijel v tomhle počasí na kole, což slibovalo opravdového blázna. Nad třetím tahem přemýšlel asi deset minut. Je to neuvěřitelné, ale hráli jsme Rubinsteinovu variantu francouzské hry! Cítil jsem se sebevědomě a po každém celkem rychlém tahu jsem odcházel za Věruškou na pokec. V polovině zápasu jsem se podíval do rozpisu a zjistil, že soupeř má Elo 1745. Na jednu stranu jsem znervózněl, ale na druhou jsem byl sám se sebou docela spokojen, protože moje středová hra citem si vysloužila dlouhé přemýšlení bílého. Lup ho a měl jsem o pika víc i zajímavější pozici. Závěr byl strhující podívanou, na kterou se nikdo nedíval. Hra na ostří nože na obou stranách skončila výměnou, po níž jsem byl dva pěšce v plusu. Byla mi nabídnuta remíza, ale řekl jsem si, že kvůli družstvu, které v tu dobu už prohrávalo o dva body, musím bojovat na vítězství. Nakonec jsem ho v potu tváře opravdu vybojoval. Pak mi řekli, že jsem vlastně vyhrál už o hodinu dřív na čas, ale protože byly špatně nastavené hodiny, tak jsem to nepoznal. Družstvu to ale nepomohlo. V Údlicích jsem byl jediný z Kadaně, kdo vyhrál. Takovou čest jsem svojí kapitánské pásce udělal poprvé.


Žádné komentáře: