16. července 2007

Rožmberk 2007


Určitě jste na předchozí obrázku poznali Vyšší Brod. Vrátil jsem se do kraje mých vzpomínek a taky jsem si na Rožmberku splnil sen z mého průvodcovského mládí. Předsevzal jsem si tenkrát, že až se na hradě změní kastelán a s ním tedy i průvodci a personál, vrátím se tam, koupím si lístek jako normální turista a nikomu neřeknu, že jsem tam před lety osm sezón po sobě působil v roli průvodce... a přesně tak jsem to udělal, nechal jsem si utrhnout lístek a pak shodou okolností před očima zrovna kolemjdoucí nové kastelánky, když se mladá slečna průvodkyně nadechla k první větě, jsem vykřikl směrem k lidem: „Vážení návštěvníci, vítám vás na státním hradě Rožmberku. Z tohoto hradu pocházel a po něm se také psal jeden z nejbohatších a nemocnějších šlechtických rodů - Rožmberkové...“ a užíval a vychutnával jsem si šílené pohledy obou dam... po úvodním proslovu o historii a vstupní hale, jsem situaci vysvětlil a po krátké domluvě mi bylo umožněno odprovádět celou prohlídku... a to víte, že to bylo spíš divadelní představení než obyčejná prohlídka, ty mě nikdy, ač historika aprobací, moc nebavily (bohatě intarzovaný sekretář, kouzelné zrcadlo a nábytek z období druhého rokoka mi zní jako tisíckrát ohraná deska...) Bohužel jsem ale už asi měl v té době rozjetou angínu, tak jsem po té prohlídce téměř odpadl vysílením a na věž jsem se jen tak tak vyšplhal... Druhý den ve Vyšším Brodě mě tamější slečna průvodkyně informovala, že prý na Rožmberku nějaký exot (přesně tak znělo to slovo) způsobil poprask, když bez předchozího upozornění převzal prohlídku po hradě.
...

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

Takováhle bejkárna může napadnout jenom tebe. Věřím ale, že to byla prča. Saturnin hadr.