19. července 2007

Moskva a Peking


Dneska jsem si pustil kousky ze zahajovací ceremonie moskevské olympiády 1980. Byla to asi první olympiáda, na kterou jsem doma koukal a vždycky se mi připomene tím jedním dílem Ну погоди №13, kde vlk dostane nakládačku od zaječích účastníků olympiády a pak s tím pravým zajícem vyhraje v cyklistickém závodě. Jestlipak měli zajíci na zahájení taky olympijskou vlajku místo té zaječí s dvěma ušima a frýžskou čapkou, jako to na protest proti invazi v Afghanistánu (kvůli níž se 64 zemí do Moskvy vůbec nedostavilo) mělo patnáct západoevropských zemí?

Nepřijde vám jeden z čínských olympijských maskotů jako náš Večerníček, kterýmu chytnul papírovej klobouk?

Psal jsem tu jednou o zahajovacích ceremoniích olympijských her v souvislosti s megashow na oslavu H.Ch.Andersena a jsem celkem zvědav, co nám za rok předvedou Číňani, když to má být nejdražší výprava a jako konzultant byl přizván Steven Spielberg. To asi nebudou tančící méďové a holčičky s panenkama jako v Moskvě. Ale k Číně to tak nějak patří, myslím, že to udělají tak, aby si zbytek světa včetně nás uvědomil, že nás do dvaceti let schramstnou (kdo nebyl na přednášce prof. Stanislava Komárka na minulých Kirwitzerových dnech, ať si nevěří).
...

Žádné komentáře: