4. prosince 2007

Eduard Goll a další

Byla doba, kdy jsem byl posedlý vyhledáváním starých kadaňských rodáků, kteří to někam dotáhli. Souviselo to s mou wikipedickou vášní a s tvorbou článku o Kadani, který je, troufám si říct, v anglické verzi srovnatelný pouze s Prahou a některými českými velkoměsty. Většinou jsem ale, co se týče našich rodáků, objevil už objevené, protože podobnou posedlostí, ovšem s vědeckou precizností a hlavně skvělou znalostí němčiny, trpěl a trpí i významný kadaňský historik dr. Petr Hlaváček. Některými svými objevy mě přivádí v úžas a zároveň je krásně vidět, jaké je to naše město pro historiky pole zdaleka nezorané. Dnes jsem náhodou narazil na osobnost Eduarda Golla, pianisty a učitele hudby, jenž se sám učil u Otakara Ševčíka, Antonína Dvořáka a Emila Sauera, žáka Ference Liszta. Skončil v Austrálii. Hned jsem ho přidal na wikipedii, aby se to naše město zase o něco víc zaskvělo, ale samozřejmě, že jsem zjistil, že Petr Hlaváček o Gollovi a jeho muzikální rodině ví, a že jsem zase objevil Ameriku. Jsem zvědav, jestli někdy odvalím kámen z hrobky nějakého mého kadaňského Tutanchamona. Letos se mi málem na základě kontaktů s jedním americkým institutem podařilo do Kadaně dostat přímého potomka našeho prvního starosty Jakoba Marzela Sternbergera, který svůj úřad zastával v letech 1788 – 1822. Bohužel to nevyšlo a dodnes nevím proč.

Žádné komentáře: