17. února 2008

Punk v Kadani

Charlie & comp.

Včera přijela kapela The Vibrators do Kadaně, byl jsem se podívat, ale zvládl jsem jen český punkový legendy Totální nasazení a Plexis, pak mě vyhnal dým a rámus, už jsem hovno pankáč. Člověk stárne, i když punkerský přesvědčení zůstává. Vlastně jsem vždycky byl spíš pankáč teoretik bez číra a špendlíků a časem jsem tyhle průvodní jevy začal považovat spíš za povyražení yuppíků z bohatších rodin, než za znaky punku. Ono už to je s tím punkem fakt jiný. Sám Charlie, organizátor celé akce v Kadani, mi vyprávěl, jak měl loni problémy s čtením sponzorů – vzali si to na triko kluci z Totálního nasazení a diváci je vypískali. Ono číst sponzory na punkovym festivalu je asi jako přijít s čírem k pokladně v komerčce a chtít vložit 700 tisíc. Jenže bez sponzorů by se akce neodehrála, dneska už pankáči nehrajou pro svý známý v klubu, jako když začínali, dneska jsou součástí šoubyznysu, ať se to fanouškům líbí nebo nelíbí. On by před dvaceti lety taky žádnej pankáč tři kilča na koncík v kapce nanašel. Charlie mi pak vyprávěl, jak byli s partou na největším fesťáku na světě v Glastonbury, kam se každej rok sjede na letní slunovrat přes 150 tisíc lidí a lístek stojí přes sto liber (a to Glastonbury má 9 tisíc obyvatel, a ta vesnička vedle, kde se to koná, ještě mnohem míň). Že by se louky kolem Mašťova dočkaly ještě další akcičky?

No, zatím to nechci zakřiknout, ale pro jistotu se podívejte na tuhle kapelku, uvidíme, jestli se náhodou nebudou chtít v dubnu stavit v Kadani. Já bych teda nepohrdnul ani kapelou Do řady!, kde taky hraje Petr Hošek, pivotman skupiny Plexis. Dozvěděl jsem se o něm, že má zápis v seznamech StB. U člověka, kterej v roce 1986 proti svýmu přesvědčení nastoupil na vojnu a při prvním opušťáku po mejdanu vyskočil z okna, aby nemusel zpátky, mě nepřekvapuje, že si ho pozvali a tlačili na něj. Ostatní už nechávám jen jeho svědomí jako u těch ostatních, co se jim opravdový práskačství přímo nedokázalo. Protože půlnoční rebel kráčí městem a všechno, co má s sebou, je jenom jeho víra.

Petr Hošek

5 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Ahoj Honzo, zdravím. Sleduju to tady, abych byla občas duchem v Kadani. Co takhle podporovat nové, nadějné a mladé umělce a směry? Přijde mi, že jsi až moc staromilský a soustředíš se na střední a vyšší věkovou kategorii (usazené pankáče, kteří už právě mají víc než ty tři stovky v kapse). Eva

J-Lo řekl(a)...

Já nevím, co myslíš a zároveň nechci vypadat jako Klaus při svym kadidátním projevu, ale myslím že pro techno a RnB není v objektech, co spravuju, dobrý prostředí, ono tedy ani pro ten punk, ale když už, tak spíš tenhle staromislkej), samozřejmě, že podpořím rád cokoli, co nepůjde přímo proti mýmu přesvědčení (a toho je málo)... rád bych, aby ty věci šly zdola, já také pořádám akce víceméně se svojí kůží na trhu... tuhle akci pořádal Charlie a budu moc rád, když se třeva ty postaráš o nějakou podobnou pro nové, nadějné a mladé umělce a směry - včetně sponzorů a tak... já pak zvážím, jestli třeba za nějakou reklamu dám slevu na nájmu;) A samozřejmě, že střední a hlavně vyšší věková kategorie si taky stěžuje, že pro ně dělám málo, takže teď zrovna intenzivně přemýšlím nad akcí pro seniory... Každopádně budu rád, když budeš konkrétnější, nevím, jestlis myslela hiphop nebo Radůzu...

Anonymní řekl(a)...

Promiň, nechtěla jsem se tě nějak dotknout. Já vím moc dobře, jaké jsou starosti s pořádáním různých akcí, s penězi (viz Kuprospěchu)atd, kdy se vše dělá z nadšení a víceméně na koleně, kdy okolí kritizuje... Měla jsem na mysli spoustu kapel, zajímavých projektů, o kterých se málo ví,ale které stojí za to podporovat - přivážet do Kadaně (i Chomutova) míň "profláklá jména", čímž zafunguje princip tvorby kultury zezdola, a opravdu jsem nemyslela na RNB nebo Radůzu. I když třeba ten hiphop by stál taky za zváženou (zajímavé "věci" jsou v Mostě). ...

Anonymní řekl(a)...

P.S. Nejhorší byl Klausův vítězný projev...:-)

J-Lo řekl(a)...

Jo, tak to jo, taky to mám v plánu (nezdá se to, ale mluvím do těch věcí ani ne dva měsíce a to program na leden až březen musel být do 10. ledna danej, neboť se vytiskl a rozeslal do všech kadaňských schránek... V květnu třeba přijede třeba Budoár staré dámy, chystám se na nějaký džezík, z Ústí Bella Fica, slánský Krteczek a mnoho dalších. Musím samozřejmě přiznat, že nevím, co bude za rok, tak budu rád, když do Kadaně přijedou i některé z "mých" kapel jako jsou UJD, PPU atd. (tedy hudba pro bigbeatové kmety) ale pravda taky je, že si rád nechávám poradit od lidí, který znám, takže koukej sem navalit nějaký tipy! V Kadani zase na moc neotřelých jmen nenarazíš a já nerad kupuju zajíce jen podle stužky na pytli;)