7. března 2008

Příběh klášterních maleb


Dnes byla Kadaň dvakrát v televizi, jednou v Událostech v regionech v hlavním čase na ČT1 a ve tři čtvrtě na devět večer na ČT24 (moc pěkně tam mluvil Lukáš Gavenda). A čí je to zásluha? Malířů z 16. století, kteří bez ohledu na slavná jména, s nimiž bývají dáváni dohromady, vytvořili unikátní dílo na stěnách Františkánského kláštera. Dále pak restaurátorů, kteří je po takřka půl tisíciletí odkryli. Samozřejmě ale je to také zásluha lidí, třebas laiků, kterým se tyto malby prostě líbí. A v neposlední řadě těch, co pro ty všechny zorganizovali dnešní sympózium. Já jsem se tam spíš pletl a po uvítací řeči jsem se už držel zkrátka, neboť jediným mým přínosem bylo vymyšlení názvu celé konference. A odstranění asi půlky obsahu talíře s kuřecími stehýnky pro účastníky a dvou malých plzeňských dvanáctek. Ale podal jsem si ruku a prohodil pár slov s panem profesorem Roytem, o němž jsem tu už jednou psal (tedy pár zde znamená opravdu tak zhruba dvě), a s mnoha dalšími zajímavými lidmi.


Diváků byl plný refektář...

... a přijelo i hodně Němců, jelikož jedny kamenické noviny napsaly, že možnost vidět malby je výjimečně pouze dnes (ale ono je to po předběžné dohodě možné každý den a od dubna i bez této dohody)

... a přijel také generální vikář biskupství litoměřického (a pozor, tentokrát pravý, ne jako onehdy biskup František)

3 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Je nějaký záznam z těch přednášek? Ráda bych si to prostudovala..

J-Lo řekl(a)...

Do podzima vyjde sborník... také jsem neslyšel všechny přednášky a dychtivě na něj čekám... Sledujte soběpisník, určitě tu o tom budu psát:)

Anonymní řekl(a)...

Jo jo děkuji. Vzhledem k předmětu mého studia by se mi to náramně hodilo. Takový poklad hned za barákem :-)..