14. července 2011

Záhada jazykolamu

Přistál jsem zase jednou u břehů San Salvadoru. Ano, znovuobjevil jsem Ameriku. Můj objev Nerudova autorství Barákova textu v almanachu Máj se může směle zařadit mezi mé objevy supernovy, televizního vlnění či nového nepodmíněného reflexu. Jsem ale na sebe hrdý, že jsem já, hlava v oboru nevystudovaná, došel ke stejnému závěru jako Oldřich Králík v roce 1956 a letech následujících, údajně vyprovokovaný francouzskou badatelkou Scherrerovou. Více si o tomto případu můžete přečíst v rok staré disertační práci Blanky Sedlačíkové, z níž jsem to důležité přepsal sem. Je zejména zajímavé, že matematická lingvistika Nerudovo autorství spíše vyvrátila a potvrdila jako autora Josefa Baráka. Místo zklamání se ve mně dostavil pocit ještě větší zvědavosti. Budu se snažit dostupnou literaturu shromáždit a doufat, že mi mou novou vášeň nezhatí podobně nízké důvody jako tehdy v mém angažmá za obhajobu pravosti Rukopisů královedvorského a zelenohorského. Než si pozveme ty izraelské superlingvisty s jejich softwarem, můžeme se akademicky vesele hádat. A vlastně i potom.

Žádné komentáře: