Viděl jsem billboard s touto hrůzou a včera jsem si vyzvedl na poště prospekt. Inicátoři se ohánějí obranou českého Ježíška proti komerčnímu Santa Clausovi. A za nejlepší obrázky nabízejí ceny v hodnotě kolem 50.000,-Kč. Je to hnusnej komerční tah České pošty. Coca-Cola, která také ve třicátých letech ztrácela zákazníky, použila již standardní image dědy s vousem v červenobílém kabátě. Česká pošta nám chce vnutit postavičku, která je pro děti kouzelná právě proto, že nikde není patentován její vzhled. Letáček hlásá: „Vytvořme tedy společně novou tradici, určeme si podobu Ježíška tak, jak ji cítí většina našich dětí, jejich rodičů, všech spoluobčanů.“ Myslím, že tradice by se především neměla ničit. Ovšem, Ježíšek s poštovní trubkou bude jistě neméně pohledný než Santa se svou láhví. Máme se na co těšit.
...
Žádné komentáře:
Okomentovat