4. března 2007

Mandlový košer chlebíček

Když jsem včera s Evou R. připravoval podklady pro letošní Pašije, tak mi byla představena skupina Mandelbrotovy kostičky a skrz tuhle muziku i neuvěřitelná fraktální geometrie se svými divokými obrazci. Rozhodl jsem se pomalinku polehounku proniknout do jejích tajů, a tak dnes krom několika obrázků, které mě zaujaly, dole přidávám tzv. Kochovu křivku, tedy jeden z prvních fraktálů, takto popsaný v roce 1904 – v každém kroku se rozdělí úsečka na tři stejné díly, z nichž prostřední vymažeme a vztyčíme nad ním špičku rovnostranného trojúhelníku a tak to děláme dál a dál – na obrázku je šest prvních kroků – ty nejmenší už jsou sotva postřehnutelné. Koukal jsem dneska z vlaku na stromy a uvědomoval si, jak příroda opravdu tvoří fraktálně od kmene, přes větve, větvičky a nejmenší snítky. Otevřely se mi další dveře poznání. Písnička Oranžová je taky bezvadná.

Malé danče
řeklo Anče
ať oloupá
pomeranče
A tak hloupá
Anča loupá
vůně stoupá
do všech doupat...






<3

Žádné komentáře: